Safetica

Každá spoločnosť disponuje určitými citlivými dátami tzn. confidential resp. strictly confidential, ktoré v prípade úniku môžu spôsobiť nemalé finančné straty, posilnenie alebo vznik konkurencie, poškodenie jej dobrého mena alebo iné väčšie či menšie škody.

 

Viete, ktoré dáta sa radia medzi tie citlivé?

  • Osobné údaje vašich zamestnancov,
  • Rôzne interné alebo externé zmluvy,
  • Strategické plány spoločnosti,
  • Databáza zákazníkov alebo iných subjektov,
  • Vaše know-how,
  • Interné projekty/vývoj,
  • Rôzna interná/externá komunikácia a iné.

 

Existuje veľké množstvo spôsobov, ktoré citlivé firemné dáta môžu dostať za múry vašej spoločnosť a to práve do rúk už spomínanej konkurencie alebo iných nepovolaných subjektov.

 

Nie vždy sa musí jednať o vedomé alebo inak cielené úniky dát. Medzi tie nevedomé spôsoby môžeme radiť:

  • zle adresovaný (poslaný) mail s citlivými dátami,
  • zabudnuté/odcudzené médium – usb disk/kľúč, CD/DVD/Blu-ray disk a pod.

 

Medzi vedomé resp. cielené vynášanie citlivých dát, ktoré zamestnanci robia, či už kvôli nespokojnosti so zamestnávateľom alebo na podnet konkurencie alebo iných subjektov, môžeme radiť:

  • Emailová komunikácia – prílohy, webový mail alebo email klient,
  • Cloudové úložisko – Google Disk, Dropbox, OneDrive, Amazon Cloud Drive a monoho ďalších,
  • Hardvérové zariadenia – usb disk/kľúč,  pamäťové karty, tablety, mobilné zariadenia, notebooky a iné.,
  • Internetové služby – web (prehliadače, sociálne siete…), FTP, P2P, torrenty, chat, video hovor a pod.,
  • Prenosné média – CD/DVD/Blu-ray disk, printové zariadenia a pod.,
  • Clipboard – Drag & Drop alebo klasické copy/paste (Ctrl + c/Ctrl + v), vytváranie screenshotov (photo, video, zvuk) a pod.

 

Poznáte to “Pravidlá boli vytvorené na to, aby sa porušovali” a preto samotné navrhnutie a spísanie interných bezpečnostných pravidiel určite nestačí.

 

ČO SAFETICA RIEŠI?

Safetica vám pomôže odhaliť problémy vo fungovaní vašej spoločnosti. Rýchlo získate ucelený prehľad o všetkých aktivitách vo vnútri firmy. Vďaka tomu budete môcť riadiť svoju spoločnosť informovane a lepšie.

Pomocou riešenia Safetica skontrolujete, kto s citlivými dátami prichádza do styku, a nastavíte, čo konkrétni užívatelia a oddelenia môžu s dátami robiť. Vykonáte interný bezpečnostný audit a v prípade externej kontroly budete mať k dispozícii detailné záznamy operácií zo súbormi.

 

Po zavedení Safetica získate:

  • Pravidelné súhrnné správy,
  • Detailné záznamy operácií zo súbormi pre účely auditu,
  • Prehlad o aktivitách na počítačoch, sieťach aj zariadeniach,
  • Podozrivé aktivity sú logované,
  • Informácie o činnostiach nesúvisiacich s pracovnou náplňou – kompletné informácie o tom, kolko času strávia zamestnanci na webe, sociálnych sieťach či v pracovných programoch,
  • Citlivé dokumenty sú monitorované a chránené pred únikmi,
  • Zamestnanci sú informovaní o tom čo je povolené s kľúčovými súbormi,
  • Bezpečnostné pravidlá sú jasne stanovené,
  • Šetrenie prevádzkových a personálnych nákladov,
  • Vyhľadávanie citlivých dát na základe obsahu či metadat súborov,
  • Riadenie prístupu k aplikáciám či webovým stránkam,
  • Zablokovanie e-mailovej prílohy s citlivými dokumentami,
  • Obmedzenie copy&paste, tlače alebo printscreen-u,
  • Šifrovanie diskov počítačov chrániace dáta pri strate alebo odcudzení,
  • Tichý, informačný alebo blokujúci režim,
  • Kompletná kontrola všetkých pripojovaných zariadení,
  • Obmedzenie neschválených zariadení,
  • Správa celé firmy z jedného miesta s prehľadnou webovou konzolou pre správu,
  • Správa a bezpečnostný prehľad mobilov a tabletov a ich vzdialená lokalizácia, zamknutie a vymazanie,
  • Vzdialené nastavenie firemných účtov,
  • Upozornenie na bezpečnostné incidenty v reálnom čase emailom,
  • Sledovanie aktivít v Office 365,
  • Súhrn aktivít na aplikáciách a webe,
  • Sledovanie sieťovej prevádzky, e-mailov a tlače,
  • Prehľad chovania zamestnancov,
  • Okamžité varovanie e-mailom,
  • Rýchle nasadenie rádovo v hodinách,
  • Integrácia s ActiveDirectory a SIEM,
  • Bezpečnostné pravidla pre firmu/oddelenia/zamestnancov,
  • Export prehladu do PDF nebo XLS